ダメージリミッター - RX_T_DamageLimiter.js

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▼ダメージリミッター(TYPE74RX-T様作) - RX_T_DamageLimiter.js
https://plugin.fungamemake.com/archives/27400
与えられるダメージにリミッターをかけられます。

ふりがな:だめーじりみったー

機能概要: 与えられるダメージにリミッターをかけられます。

利用規約(ライセンス): MITライセンス

作者:TYPE74RX-T

作者サイト:https://mdc-light.jpn.org/TYPE74RX-T/

ダウンロードページ:https://w.atwiki.jp/type74rx-t/pages/247.html

ファイル名:RX_T_DamageLimiter.js

プラグインのヘルプ:

//=============================================================================
// Plugin_Name : Damage Limiter
// File_Name   : RX_T_DamageLimiter.js
// Version     : 1.01
// Copylight   : 2020 TYPE74RX-T
//=============================================================================


//=============================================================================
/*:
 * @target MV MZ
 * @plugindesc It is possible to set a limit on the damage value given to your opponent.
 * @author TYPE74RX-T
 * @url https://w.atwiki.jp/type74rx-t/pages/221.html
 *
 * @param SystemWord in Notes1
 * @text System word 1
 * @desc System word to fill in the notes field
 * @default DamageLimiter
 *
 * @param SystemWord in Notes2
 * @text System word 2
 * @desc System word to fill in the notes field
 * @default DamageLimitPiercer
 *
 * @help Damage Limiter
 *
 * This plugin is compatible with RPG Maker MV and RPG Maker MZ.
 *
 * ◆Summary
 * It is possible to set a limit on the damage value given to your opponent.
 * For example, if you set the damage limiter to 1, you can only deal 1 point
 * of damage, no matter how powerful your attack is.
 * This can be set for actors, enemies, states, weapons and armors.
 * And you can also ignore these features to create skills and items
 * that do damage.
 *
 * ◆Usage
 * Fill in the note section.
 * Example: If you want to cap the damage dealt to 50
 * target of Effect: actors, enemies, states, weapons and armors
 *
 * 
 *
 * Setting to ignore damage limits(target of Effect: skills and item)
 *
 * 
 *
 * [Spec]
 * For example, if an enemy has a damage limiter and more than one
 * limiting state applied, the minimum value of those states is the
 * limiter value.
 *
 * [Caution]
 * If the plug-ins "Absorbs damage", "Voids damage", and "Damage Reduction" are
 * implemented at the same time, their implementation priority is as follows.
 * 1st:"Absorbs damage" 2nd:"Voids damage"
 * 3rd:"Damage Reduction" 4th:This Plugin
 *
 * [Notes]
 * You don't need to worry about the plugin parameters.
 * It's just that the way you set up the notes field is different depending
 * on whether you are using the English or Japanese version.
 *
 * ◆License
 * This plugin is released under MIT license.
 * http://opensource.org/licenses/mit-license.php
*/
/*:ja
 * @target MV MZ
 * @plugindesc 与えられるダメージにリミッターをかける要素を作ることができます。
 * @author TYPE74RX-T
 * @url https://mdc-light.jpn.org/TYPE74RX-T/
 *
 * @param SystemWord in Notes1
 * @text システムワード1
 * @desc メモ欄に記入するシステムワード
 * @default ダメージリミット
 *
 * @param SystemWord in Notes2
 * @text システムワード2
 * @desc メモ欄に記入するシステムワード
 * @default ダメージリミット貫通
 *
 * @help ダメージリミッター
 *
 * このプラグインはRPGツクールMV、RPGツクールMZに対応しています。
 *
 * ◆概要
 * 与えられるダメージにリミッターをかけられます。
 * 例えばリミッターを1に設定した場合、どんなに攻撃力があっても1ポイントしか
 * ダメージを与えられません。
 * これはアクター、敵キャラ、ステート、武器、防具に設定可能です。
 * また、このような特徴を無視してダメージを与える
 * スキルやアイテムを作ることもできます。
 *
 * ◆使い方
 * メモ欄に記入します。
 * 例1:50までしかダメージを与えられなくする場合
 *(アクター、敵キャラ、ステート、武器、防具)
 *
 * 
 *
 * 例2:ダメージリミットを貫通させる場合(スキル、アイテム)
 *
 * 
 *
 * 【仕様】
 * 例えば敵キャラにリミッター設定がされており、かつ複数の
 * リミッターステートがかかっていた場合
 * それらの数値の最小値がリミッター値となります。
 *
 * 【ご注意】
 * プラグイン「ダメージ吸収」、「ダメージの無効化」、「ダメージ軽減」を
 * 同時に実装している場合、実装優先順位は以下の通りです。
 * 1st:「ダメージ吸収」 2nd:「ダメージの無効化」
 * 3rd:「ダメージ軽減」 4th:本プラグイン
 *
 * 【備考】
 * プラグインのパラメータを気にする必要はありません。
 * ただ、日本語版か英語版かでメモ欄の設定方法が違うだけです。
 *
 * ◆ライセンス
 * このプラグインはMITライセンスで公開されています。
 * http://opensource.org/licenses/mit-license.php
*/
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