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ダメージ軽減 - RX_T_DamageReduction.js

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▼ダメージ軽減(TYPE74RX-T様作) - RX_T_DamageReduction.js
https://plugin.fungamemake.com/archives/27398
属性に関わらずダメージを50%、25%といった軽減の設定ができます。これはアクター、敵キャラ、ステート、武器、防具に設定可能です。

ふりがな:だめーじけいげん

機能概要: 属性に関わらずダメージを50%、25%といった軽減の設定ができます。これはアクター、敵キャラ、ステート、武器、防具に設定可能です。

利用規約(ライセンス): MITライセンス

作者:TYPE74RX-T

作者サイト:https://mdc-light.jpn.org/TYPE74RX-T/

ダウンロードページ:https://w.atwiki.jp/type74rx-t/pages/245.html

ファイル名:RX_T_DamageReduction.js

プラグインのヘルプ:

//=============================================================================
// Plugin_Name : Damage Reduction
// File_Name   : RX_T_DamageReduction.js
// Version     : 1.01
// Copylight   : 2020 TYPE74RX-T
//=============================================================================


//=============================================================================
/*:
 * @target MV MZ
 * @plugindesc Regardless of the attribute, damage reduction can be set to various factors.
 * @author TYPE74RX-T
 * @url https://w.atwiki.jp/type74rx-t/pages/221.html
 *
 * @param SystemWord in Notes1
 * @text System word1
 * @desc System word to fill in the notes field
 * @default DamageReduction
 *
 * @param SystemWord in Notes2
 * @text System word2
 * @desc System word to fill in the notes field
 * @default IgnoreDamageReduction
 *
 * @param ReductRule
 * @text Damage reduction rule
 * @desc The process when the damage reduction conditions overlap
 * @type select
 * @option Multiplication
 * @value multiplication
 * @option Max
 * @value max
 * @default multiplication

 * @help Damage Reduction
 *
 * This plugin is compatible with RPG Maker MV and RPG Maker MZ.
 *
 * ◆Summary
 * Regardless of the attribute, damage reduction can be set to
 * various factors.
 * e.g., 50% or 25%.
 * This can be set for actors, enemies, states and equipment.
 * And you can also ignore these features to create skills and items
 * that do damage.
 *
 * ◆Usage
 * Fill in the notes section.
 * Example 1: If you want to reduce the damage by 60%.
 * target of Effect: actors, enemies, states, weapons and armors
 *
 * 
 *
 * Example 2: If you want them to ignore the damage reduction
 * target of Effect: skills and items
 *
 * 
 *
 * ◆About Plugin Parameters
 * You don't need to worry about the system word.
 * It's just that the way you set up the notes field is different depending
 * on whether you are using the English or Japanese version.
 *
 * ★Damage reduction rule
 * Sets how damage reduction conditions are handled when they overlap.
 * On the actor's side, it is determined using the values set for things like
 * the actor, the state it is receiving, the weapon it is equipped with, and
 * the armor it is equipped with.
 * This is referred to as Group A.
 * On the enemy's side, it is determined using the values set for the enemy,
 * and the values set for the state it is receiving.
 * This is referred to as Group B.
 *
 * -Multiplication
 *  The percentage of damage reduction is multiplied from Group A/B by the
 *  following formula.
 *  Example: if the target has 50% damage reduction and damage reduction
 *  states 1 and 2 are 20% and 30% respectively.
 *
 *  1 * (100 - 50) / 100 * (100 - 20) / 100 * (100 - 30) / 100 * Damage
 *  *rounding down the decimal point
 *
 * -Max
 *  The prescribed amount of damage voided is the maximum amount of value in
 *  groups A/B.
 *
 * ◆License
 * This plugin is released under MIT license.
 * http://opensource.org/licenses/mit-license.php
*/
/*:ja
 * @target MV MZ
 * @plugindesc ダメージを軽減する敵キャラやアクター、ステート、装備品を作ることができます。
 * @author TYPE74RX-T
 * @url https://mdc-light.jpn.org/TYPE74RX-T/
 *
 * @param SystemWord in Notes1
 * @text システムワード1
 * @desc メモ欄に記入するシステムワード
 * @default ダメージ軽減
 *
 * @param SystemWord in Notes2
 * @text システムワード2
 * @desc メモ欄に記入するシステムワード
 * @default ダメージ軽減無視
 *
 * @param ReductRule
 * @text 軽減ルール
 * @desc ダメージ軽減条件が重なった場合の処理
 * @type select
 * @option 乗算
 * @value multiplication
 * @option 最大値
 * @value max
 * @default multiplication
 *
 * @help ダメージ軽減
 *
 * このプラグインはRPGツクールMV、RPGツクールMZに対応しています。
 *
 * ◆概要
 * 属性に関わらずダメージを50%、25%といった軽減の設定ができます。
 * これはアクター、敵キャラ、ステート、武器、防具に設定可能です。
 * また、このような特徴を無視してダメージを与える
 * スキルやアイテムを作ることもできます。
 *
 * ◆使い方
 * メモ欄に記入します。
 * 例1:ダメージを60%軽減させる場合
 *(アクター、敵キャラ、ステート、武器、防具)
 *
 * 
 *
 * 例2:ダメージ軽減を無視させる場合(スキル、アイテム)
 *
 * 
 *
 * ◆プラグインパラメータについて
 * システムワードについては設定不要です。
 * ただ、日本語版か英語版かでメモ欄の設定方法が違うだけです。
 *
 * ★軽減ルール
 * ダメージ軽減条件が重なった時にどう処理するか決めます。
 * アクター側の場合、アクター、受けているステート、装備中の武器、防具に
 * 設定された値を使って決めます。以下、A群と呼びます。
 * 敵キャラ側の場合、敵キャラ、受けているステートに設定された値を使って
 * 決めます。以下、B群と呼びます。
 *
 * ・乗算(デフォルト設定)
 * ダメージ軽減率がA群/B群の中から
 * 以下の方式で乗算されます。
 * 例:対象のダメージ軽減が50%で、ダメージ軽減ステートその1とその2
 * (それぞれ20%と30%)を受けている場合
 *
 * 1 * (100 - 50) / 100 * (100 - 20) / 100 * (100 - 30) / 100 * ダメージ
 * (小数点以下切り捨て)
 *
 * ・最大値
 * ダメージ軽減率がA群/B群の中での最大値になります。
 *
 * ◆ライセンス
 * このプラグインはMITライセンスで公開されています。
 * http://opensource.org/licenses/mit-license.php
*/

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